zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Slapen in het kruger park

Dag 7 van onze droomreis alweer!

Vanmorgen mochten wij "uitslapen", om 9.30 zetten wij onze koffers in de auto en gaan naar het ontbijt. Het is alweer de laatste dag in hazyview, we rijden vandaag naar pretoriuskop. Pretoriuskop is een overnachtings kamp in het kruger park!! Dat betekend dat wij vannacht tussen de dieren slapen... er zit wel een hek omheen hoor .

Om 10 uur rijden wij weg van hazyview, maar voordat wij naar pretoriuskop gaan, rijden wij eerst naar pilgrems rest. Pilgrems rest is een klein dorpje waar wij zodra we het dorp in rijden naar een open parkeerplaatsje gestuurd worden zodat wij te voet verder kunnen. Pilgrems rest is een leuk klein plaatsje, dit dorpje is nagebouwd naar de tijd dat er hier nog goud werd gevonden. We kopen wat leuke souvenirs voor in ons huis en gaan terug naar de auto. Eenmaal bij de auto aangekomen, is de auto ongevraagd schoongemaakt en vragen ze de hoofdprijs 300 rand. Doordat wij van onze gids tijdens de local villages tour hebben gehoord dat je hier je auto al kan laten wassen voor 30 rand, laten wij ons niet in de maling nemen en betalen 60 rand om de jongens te matsen (de auto was wel erg vies).

Op naar het volgende dorpje: graskop. Op de heenweg naar hazyview hebben wij dit dorpje ontdekt en zodoende nemen wij hier een kijkje. We lopen een rondje en overal worden er langs de straten groentes en fruit gekocht die er overheerlijk uit zien!! Wij nemen plaats bij een pannekoekenrestaurant, waar wij vervolgens overheerlijke pannenkoeken eten. Martijn eet een pannekoek met suiker en kaneel en ik (chantal) met suiker, kaneel, banaan en ijs!! Martijn neemt ook nog een verse aardbeienmilkshake die net zo roze is als een zuurstok!! Na de heerlijke lunch halen wij nog wat lekkernijen in de plaatselijke spar en zetten dan onze rit voort naar het kruger park.

Bij de numbi gate melden wij ons aan en na 9 km door het kruger park, die wij met onze eigen auto zullen rijden, komen wij aan bij pretoriuskop rest camp. We hebben een rondavel (klein rond huisje), met een buitenkeuken en ons uitzicht is uiteraard het kruger park!! We maken ons snel klaar voor de sunset safari die om 16.30uur begint.

Om 16.15uur staan wij klaar bij de jeep en om 16.30uur vertrekken wij met een volle jeep dat betekend 10 passagiers en nummer 11 onze ranger! Tijdens de sunset safari zien wij vele olifanten en ook een aantal neushoorns en buffels. Uiteraard zien we vanavond een hele mooie zonsondergang die we hier nog niet zo hebben gezien. Op de terugweg naar het rest camp zien wij in de verte voor ons op de weg 5 leeuwen liggen!!! Wij naderen de leeuwen waardoor zij opstaan en op hun gemakje de bush bush in lopen. Wat een prachtige beesten en wat baal ik er op dit moment van dat wij geen speciale camera hebben zodat we dit prachtige moment vast kunnen leggen.. maar dat betekend dat wij gewoon weer een keer terug (moeten) gaan naar Zuid-Afrika.

Op het rest camp gaan wij naar het enige restaurant wat hier is genaamd: Wimpy' s. De betere en uitgebreidere versie van de burgerking, de burgers die wij eten zijn verrukkelijk!

Op naar bed want morgen gaan wij de hele dag zelf door het kruger park rijden!! Spannend maar we hebben er zin in!!

Jolanda

Ik heb overnacht in Pilgrims Rest.. ? Haha fantastisch dit, al die bekende namen ?

Ineke

Ik ben blij dat jullie zo genieten van deze vakantie, met al dat moois wat jullie meemaken. Morgen een hele goeie reis terug naar Johannesburg, veel liefs Ineke xx.

Louwrien

En is het slapen in het Paul Krugerpark meegevallen? Jullie hebben zeker wel genoten van die mooie zonsondergang maar dat lezen we wel weer in het volgende verslag. Dat de terugreis naar Johannesburg maar voorspoedig mag verlopen en alvast een goede vlucht naar Mauritius. Groeten en xx Louwrien.

Opa

Jammer hè dat het er alweer bijna opzit . Maar dit kunnen ze jullie niet meer afnemen. Nu nog even genieten en uitrusten. Groetjes

Ineke de buuf

Net de link van moeders gehad en genoten van de leuke verhalen. Jullie hebben genoten en denken hier vaak nog aan terug denk ik zo. Nu nog lekker relaxen op Mauritius..xxx

Chantal Adelaars

Wat leuk al jullie reacties!! Het verhaal van 1 november staat er nu ook op! Die van 2 november schrijf ik vanavond en anders morgen ochtend! Wij zijn nu in mauritius?

Louwrien

Wat was je laatste verhaal weer leuk op te lezen en fantastisch dat jullie nu zelf als rangers al die wilde dieren gespot hebben. Bevalt Mauritius, nu lekker uitrusten van jullie trip door Zuid-Afrika en genieten van de zon. Groetjes en xx