zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Zelf op safari

Ondertussen zijn wij zelf ervaren rangers en hebben wij besloten om vandaag de hele dag zelf door het kruger park te gaan rijden. Om 05.00 uur gaat onze wekker, om 5.30uur stappen wij onze auto in en rijden bij onze rondavel weg.

We volgen vandaag de route naar: berg en dal, dit is een rest camp net als waar wij slapen maar dan zo'n 90 km bij ons vandaan. In het park rij je maximaal 40 km/u en maak je veel stops.

Het belooft vandaag een warme dag te worden, nu is het nog lekker koel dus zijn de meeste dieren een stuk actiever. We zien al snel 4 slapende buffels in het hoge gras liggen, daarna volgen de olifanten die zo dichtbij zijn dat we ze wel zouden kunnen aanraken!! Martijn zit achter het stuur en Chantal schiet de foto's (wat een super team). Het enige wat wij als safarikoppel nog missen zijn de afritsbroeken de bergschoenen en een safarihoed. Na de olifanten komen wij een groep zebra's tegen die wij nog niet zo dichtbij hebben gezien, de zebra's zijn erg op hun hoede daarom nemen wij snel wat foto's voor zij de benen weer nemen. Een klein stukje verder staat er 2 meter van onze auto vandaan een enorme buffel ons aan te staren, wat een geweldig machtig groot dier, deze buffel kijkt een beetje scheel dat maakt hem of haar ook wel weer schattig! Er lopen onderweg nog wat rare zwarte kippen met een rode nek en kop. Om 8.00uur zien wij iets wat we nooit hadden gedacht!!! Een neushoorn met haar baby, ze lopen super dichtbij en de baby neushoorn is erg nieuwsgierig!! Het is bijzonder om een neushoorn van zo dichtbij te zien en al helemaal met een baby. Op dit moment hebben we een keer geluk want wij zijn de enige toeristen die dit zien en daarom kunnen wij de neushoorns een kwartier lang volgen, en op ons gemak tal van foto's en filmpjes maken. Wij rijden verder en komen uit bij berg en dal waar wij ons ontbijt nuttigen, het ontbijt bestaat uit eieren met champignons, uien en bacon op toast hmmmnm!! Vanaf onze tafel zien wij in de verte nog een koedoe en een everzijn (hakuna matata).

Rond 10.30uur rijden we weg van berg en dal, op dit moment is het al 28°. Onze rit gaat nu naar skukuza dit is ongeveer 57 km.

Door de warmte zie je nu nauwelijks dieren, hier en daar wat impala's, koedoe's en in de verte een olifant. Rond 13.30 komen wij aan bij skukuza, hier genieten wij van een overheerlijke lunch, we hebben beide gekozen voor de steak en prawns. In Nederland moeten alle koks toch is een cursus biefstuk bakken/ grillen krijgen want we komen er in dit land toch wel achter dat elke biefstuk die we hier eten tig keer lekkerder is! Na de lunch gaan wij terug richting pretoriuskop dit is zo'n 65 km. Het is nu rond de 31° erg warm voor de dieren dus die zoeken de schaduw op en het water. We komen wel af en toe nog wat tegen maar dat is veelal in de verte.

Rond 15.30uur komen wij terug aan op pretoriuskop. Gisteren hebben wij wat biertjes en een flesje bubbels koud gezet dus daar gaan wij op ons terras van genieten met een paar chippies. In de avond gaan wij weer naar wimpies om daar een burger te eten.

Na het eten besluiten wij om morgen toch nog maar een keer zelf door het kruger park te gaan rijden en dat we nog iets eerder weg willen, dus de koffers en de auto moeten we voor het slapen gaan nog even inpakken. Zo gezegd zo gedaan alles staat klaar we gaan douchen en naar bed. Morgen ochtend willen wij nog iets vroeger vertekken, zodat we ook optijd kunnen vertrekken naar Johannesburg.

Bedankt weer voor het lezen allemaal en ook voor de leuke reacties. Mede door de reacties blijft het leuk om deze blog bij te houden zo kan iedereen een beetje mee genieten!

Liefs van ons!

INEKE

Wat een prachtig verslag was het weer, hele ervaring rijker. Geniet van jullie vakantie op Mauritius. Liefs Ineke.

Sandra

Wat leuk jullie zoveel dieren hebben. Een hele belevenis om dit zo van dichtbij mee te maken. Nu lekker uit gaan rusten.

Pa en Yvonne

Blijf ook maar lekker schrijven. Tis super leuk om te lezen. We zijn nieuwschierig naar alle mooie foto’s en filmpjes dikke kus van ons