zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Phalaborwa

Daar zijn we weer!

Vandaag mogen we uitslapen tot 8 uur, we maken ons klaar voor een leuke dag! Chantal twijfelt natuurlijk over wat zij aan moet en we pakken de koffers weer in. Na een lekker ontbijt zetten wij onze reis voort, de rit gaat naar phalaborwa en deze rit duurt ongeveer 1.45uur.

Het weer is vandaag helaas slecht, het regent wat en het is mistig, daarom hebben wij ervoor gekozen om niet te gaan ziplinen. Na ongeveer een uurtje rijden zien wij aan onze linkerhand ineens een aantal struisvogels lopen/ rennen en een aantal kilometers verderop zit er langs de weg in het gras een aap?!! Dit betekend dat we eindelijk in de buurt zijn van jawel: het krugerpark!! Aangekomen op onze nieuwe slaapplaats genaamd: Sefapanelodge. We krijgen bij het inchecken helaas te horen dat onze safari voor vanavond niet doorgaat en dat deze morgenavond plaatsvind. We krijgen onze sleutel maar de kamer is nog niet gereed dus wij nemen plaats bij de bar om een drankje te doen?. Hierna doen we een kleine wandeling naar de plaatselijke supermarkt genaamd de spar en doen daar onze inkopen, wat lekkernijen en wat drinken voor in de kamer. In de middag gaan wij naar wat wij dachten onze kamer, maar we zien een enorm huis!? Onze slaapplaats is een huis met 3 slaapkamers (8 bedden), 3 badkamers een keuken met bar, grote woonkamer en een terras/ tuin die uitkijkt op het water. Geweldig dus!!!! Doordat de planning is verandert hebben wij deze middag vrij en genieten van het huis en het uitzicht, we maken nog een wandeling over het grote park en gaan dan even opfrissen voor het avondeten.

Er staat vanavond best veel wind maar dat houd ons niet tegen om buiten te eten bij het restaurant van het park. We nemen vooraf een carpaccio waar in Nederland geen restaurant aan kan tippen en als hoofdgerecht een beef fillet die perfect gebakken is, van jawel 400 gram per persoon?. We nemen nog een toetje na?? en de rekening bedraagt dan inclusief drank maar €40,-?!!!

Terug naar het huis komen we een aantal insecten tegen waarvan Chantal liever niet had willen weten dat deze hier rondlopen???!! Eenmaal in het huis kijken we nog een netflixfilmpje en gaan dan slapen morgen ochtend staat er een safari op de planning en daarvoor gaat de wekker al om 5.00uur?.

Tot zaterdag!!!!?

Ineke

Leuk weer alles te lezen wat jullie mee gemaakt hebben. Geniet van alles

Louwrien

Leuk om jullie berichten te volgen en dat jullie zo genieten. Zwartewaal 1 heeft vandaag weer met 2-1 gewonnen van WCR en Pernis heeft verloren met 4-1 van RijnmondHoogvlietSport. Veel plezier en tot de volgende keer.