zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Magoebaskloof

Vandaag begint dan echt onze reis door Zuid-Afrika!

Na het ontbijt waar zeker niet over te klagen valt, gaan wij met de shuttle bus terug naar het vliegveld om daar onze huurauto op te halen!

Het duurt maar een uur...... voor we eindelijk aan de beurt zijn en dan worden verrast met een Toyota Corolla ipv een Volkswagen polo?!

Voor ons een verademing dat de koffers gewoon in de kofferbak passen en niemand ze ziet liggen!

Na een korte inspectie zien wij dat de auto niks mankeert en stapt Martijn achter het stuur, jawel aan de rechterkant! Wij hebben ervoor gekozen om Wi-Fi te nemen in de auto, zodat we gewoon met Google Maps naar het juiste adres kunnen rijden??.

Het rijden aan de linkerkant gaat Martijn goed af, ondanks dat hij de hendel voor de ruitenwissers nog wel is aanziet als de hendel voor het knipperlicht!?

Na een klein uurtje stoppen wij langs de weg voor een Zuid-Afrikaanse snack en om wat randen te pinnen!

We zetten de reis voort en zien ineens een bambi? langs de auto rennen en waar we 120 km per uur mogen rijden lopen de locals gewoon over de weg.

De laatste 60 km van onze rit gaat op en af door de bergen met volgens Martijn een auto die niet vooruit komt?. Na zo'n 3.5 uur rijden komen wij aan op onze eerste echte bestemming: Orion Magoebaskloof hotel, we krijgen een kamer met prachtig uitzicht over de vallei! Het is op dit moment 30° met zon en bewolking. De kamer is wat gedateerd maar wanneer je leest dat de apen voorbij je kamer kunnen komen is alles weer goed! (Helaas hebben wij deze niet gezien)

Vanuit het hotel lopen wij naar beneden tussen de bomen struiken enz door op weg naar een waterval. Na wat gevaarlijke manoeuvres komen wij dan eindelijk aan bij het watervalletje en schieten wat mooie foto's voor de collectie.

Het is alweer tijd om te gaan douchen en even te "chillen", voor wij naar het restaurant van het hotel gaan om wat te eten. Een paar uur later komen wij bij het restaurant aan... als enige nuttigen wij hier onze maaltijd. Het eten was ongekend lekker en je krijgt een portie die zo groot is dat ze er in Nederland nog wel wat van kunnen leren. Voor de hele maaltijd: voorgerecht, hoofdgerecht en drankjes waren wij maar €33,- kwijt!

Nog even een lekker slaapmutsje ??halen in de bar en dan weer lekker naar bed, morgen een leuke dag voor de boeg!

Bedankt weer voor het lezen en tot het volgende verhaal!?

Diana En Rob

Heel leuk om dit te lezen, we kijken al uit naar het volgende verhaal.
Veel plezier xx van ons

Louwrien

Heerlijk dat jullie zo genieten.

Ineke

Hoi kinderen, heel leuk om zo met jullie mee te kunnen lezen, hoe jullie vakantie verloop. Ook vandaag weer veel bekijks en plezier Met Fay gaat alles prima. Liefs Ineke