zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Hazyview dagsafari

Vandaag staan wij om 04.30uur op, wij worden om 5.00uur opgehaald bij de receptie voor een dagsafari. We zitten in de jeep met een duits stel en een Zweeds stel, we wisselen wat ervaringen uit van onze reizen en gaan dan het kruger park in bij de numbi gate. Aan onze ranger vertellen wij dat we vandaag hopen de neushoorn en de luipaard te zien, omdat wij dan de hele big five gezien hebben. Bernhard drukt ons op het hart dat dit een hele lastige opgave is omdat zij zelf soms dagen of zelf weken geen neushoorn zien en een luipaard soms zelfs maanden niet. Om 7.30uur zegt ons ranger Bernhard dat hij een luipaard ziet!!!!! Het is in de verte maar ook wij zien hem, WAUW wat is dit toch geweldig om te zien en wat is een luipaard toch een machtig mooi beest!!!! Omdat er al snel tientallen jeeps aankomen gaan wij weer verder zodat iedereen dit kan zien. Het duurt niet lang want om 7.30 zien wij 4 hyena's moeder, vader en 2 kinders. Moeder hyena ligt op het randje van de weg met de kinderen op haar buik, de vader hyena ligt erachter in een kuil, hij houd een oogje in het zeil. Prachtige beesten, ook deze hadden wij nog niet gezien! Om 8.00uur zien wij 4 giraffen en om 8.10uur kunnen wij een vinkje zetten op onze bucket list want aan de andere kant van een droogstaande rivier zien wij 2 neushoorns en een baby neushoorn!!!!! Deze dag kan nu al niet meer stuk en het is nog zo vroeg! We stoppen rond een een uur of 9 voor het ontbijt en gaan om 9.45uur weer verder met de game drive. Om 10.00uur zien wij in de verte 2 grote leeuwen en kijkend door onze verrekijker 5 welpen! Wat een prachtig land en prachtige beesten wij zijn verliefd!! Verder zien wij in de ochtend nog een hele grote familie olifanten met baby's en een grote groep buffels, dit betekend dat wij 1 ochtend de hele big five hebben mogen zien.

Rond het middaguur lunchen wij bij een restaurant wat bij een golfclub hoort het is ondertussen zo'n 30° met volle zon. Net te laat spotten wij een nijlpaard die van de golfbaan af het water in loopt. De game drive begint weer en wij spotten na een meter of 10 nog een mega grote familie olifanten die de weg oversteken. Hierna zien wij nog velen dieren waaronder 3 nyala's. Op de weg terug naar de gate spot Chantal uit het niets ineens 3 neushoorns bij het water en daarachter nog een olifant. We worden terug gebracht naar ons hotel en horen van vele reizigers dat wij echt veel hebben gezien en dat we echt geluk hebben.

Terug bij ons hotel nemen wij nog even plaats bij het zwembad en maken ons daarna klaar voor het avondeten. Tijdens het avondeten worden wij verrast met een nijlpaard die voor het restaurant uit het water komt lopen! De naam hippo hollow country doet zijn eer aan! Het eten is weer heerlijk! Terug in de hotelkamer pakken wij onze koffers weer zo ver mogelijk in want morgen zetten wij onze reis voort en rijden door naar pretoriuskop rest camp waar wij in het kruger park slapen!

Tot morgen lieve mensen!!!

Louwrien

Ook al moet je telkens vroeg opstaan (en zal dat best wel vermoeid zijn) hebben jullie echt heel veel geluk dat jullie zoveel dieren zien. Geweldig!!! Chantal, bedankt weer voor je mooie verhaal, wij lezen het met veel plezier. Groeten aan Martijn en tot morgen xxx.

INEKE

Het is de moeite waard om vroeg op te staan. Prachtig dat jullie dat allemaal mee mogen maken, Ben best wel een beetje jaloers.Bedankt weer, en veel plezier.Liefs Ineke.