zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Op naar Hazyview

Yeahhh vandaag is het Chantal haar verjaardag! Na het krijgen van een prachtig cadeau beginnen wij aan deze mooie dag! Het weer wordt vandaag wat beter en er staat van alles op de planning.

Om 9 uur worden wij opgehaald door de gids die ons gaat begeleiden tijdens de cultural village tour. Eerst pakken wij onze koffers in, lopen 3 rondjes door ons huis en gaan dan voor wij gaan ontbijten al uitchecken. We ontbijten vandaag simpel met een gebakken ei op geroosterd brood.

Stipt 9 uur staatonze gids klaar om te vertrekken, we rijden langs de poor, middle & high class villages. De arme locals bouwen in de meeste gevallen zelf hun huizen met stenen die zij zelf gemaakt hebben. In de arme wijk is er geen elektriciteit en water, wanneer er iemand wel water heeft is hij/ zij verplicht dit te delen met de mede buurtbewoners. In de middel wijk is er wel elektriciteit en water maar de mensen moeten dit kopen. Zoals wij belminuten kopen, kopen zij hun stroom. Er is in beide wijken geen afvoer en daarom is het toilet buiten een hokje met een gat in de grond en daarop een wc-pot. De rijke mensen hebben wel gewoon water, stroom en een afvoersysteem.

Na een rit door de villages komen wij aan bij een klein huisje in een arme wijk, hier gaan de locals voor ons een speciale Afrikaanse dans opvoeren. De groep dansers bestaat alleen uit mannen/ jongens, wauw wat kunnen deze mensen dansen zeg en heb je wel is gezien dat iemand met zijn voet zijn achterhoofd kan aanraken? Deze jongens doen dat gewoon zonder enige moeite. Nadat er wat foto's gemaakt worden, gaan wij terug naar ons hotel eten daar nog wat en beginnen dan aan de heuse panoromaroute.

We starten aan onze rit van 240 km, door de blyde river canyon, komen langs vele bekende uitzichtpunten zoals gods window en wat leuke dorpjes. De route is erg mooi, onderweg maken wij vele stops voor wat foto's en kopen wat souvenirtjes. Na een rit van bijna 4 uur komen wij aan bij onze volgende slaapplaats: Hippo Hollow Country Estate. Na een super leuk en enthousiast ontvangst gaan wij naar onze kamer. Weer een mooie kamer direct aan het zwembad.

Tijd om een rondje te lopen over de accommodatie, het is hier prachtig en de zon schijnt ondertussen ook! We maken ons klaar voor het avondeten, wat wederom goed en lekker is! Vanavond gaan we vroeg naar bed morgen ochtend om 5 uur worden wij opgehaald voor een dagsafari door het kruger park.

Namens Chantal bedankt voor alle felicitaties! Deze verjaardag vergeet ik nooit!!

Tot morgen en dan hopen wij de big five van onze bucket list af te kunnen strepen!!

Louwrien

Bedankt weer voor jullie nieuwe update. Martijn ik wist niet dat jij zo goed kan schrijven. (of misschien toch wat kopieëren en plakken?). Wij zijn gisteren met z'n drieën naar Naarden geweest om onze reis naar Lapland te bespreken. Fay heeft op het huis gepast. Veel plezier en tot het volgende reisverhaal. xxx

INEKE

Goeie verjaardag gehad Chantal? FIJN dat jullie het zo naar jullie zin hebben Geniet ervan. Xx.

Chantal Adelaars

Mijn verjaardag was super! Martijn schrijft dit ook niet hoor Louwrien, dat doe ik allemaal zelf zonder te knippen en plakken!! Liefs Chantal

Jolanda

Ik ben ook in het Hippo hollow geweest! Leuk hé, heb je nog nijlpaarden zien grazen? ?

Opa

Wat 'n geldige vakantie hebben jullie en door dit geweld verslag voelt het of ik erbij bent. Op naar de volgende dag dit kan niet meer stuk. Ik wens jullie nog veel van dit soort fantastische dagen. Gr. Opa