zuid-afrika-mauritius.reismee.nl

Phalaborwa dag 2

Dag lieve lezers!

Vandaag gaat de wekker al erg vroeg want om 5.00uur moeten wij ons bed uit! Om 5.45uur melden wij ons bij de receptie voor onze eerste gamedrive. Samen met 2 Zuid-Afrikaanse meiden van een jaar of 24, nemen wij plaats in de jeep met onze ranger Donald. Het is deze ochtend best wel koud, dit komt doordat er een stevige wind staat.

Eenmaal aangekomen bij het kruger park zien wij na een meter of 10 al een olifant op ongeveer 2.5 meter afstand, de olifant laat zich van alle kanten fotograferen en neemt dan de benen. Dit belooft een geweldige dag te worden!!!! Al snel is het erg gezellig in de jeep en er wordt wat afgelachen en gepraat, natuurlijk blijven wij onze ogen op de Bush Bush houden en zien we overal impala's. Het is maar goed ook dat er zoveel impala's zijn want alle "vleesetende" dieren jagen op de impala's.

Het is niet zo dat je constant grote dieren ziet, weet wel dat het kruger park 19.485 km² is! Na een tijdje rijden zien wij een koedoe en wat baboons (bavianen). Kort hierna zien wij weer 2 olifanten, wat een geweldig mooi beest! Onderweg naar het ontbijt wat in het kruger park plaatsvind zien wij 4 giraffen en 2 zebra's deze zijn moeilijk te fotograferen doordat ze niet super dichtbij zijn en de zebra'a verschuilen zicht achter de giraffen.

Na het leuke ontbijtje gaan wij verder en horen wij van ranger Donald dat een andere ranger een leeuw heeft gezien. Wij of eigenelijk Donald gaat op jacht, dit neemt veel geduld en ook tijd in beslag en onderweg verwisseld Donald ook nog even een lekke band bij een stel toeristen. Maarrrrrrr daar is hij dan eindelijk de LEEUW!!! Wat is dat geweldig om mee te maken zeg... de leeuw heeft net een baby buffel gegeten en is nu dus "moe". Nadat meneer de leeuw ons in de smiezen kreeg, stond hij op en draaide ons heel arrogant zijn kont toe om achter een boom verder te chillen. Deze ochtend zien wij ook 2 keer een adelaar, nog een flink stel gieren bij een karkas van een impala en vanaf een flinke afstand nijlpaarden en een krokodil bij een rivier. Op de terugweg zien wij nog een een enorme olifant, dit was een mooie afsluiting van deze koude maar geweldige ochtend.

Eindelijk we zijn terug in ons huis en springen in bad in de hoop dat we ooit nog opwarmen.. Na een uurtje in bad zijn we weer warm en kleden ons aan met 4 lagen kleding voor de volgende safari met braai in het kruger park. Nadat wij ons hebben gemeld bij de receptie komen we 2 oude bekenden tegen die we eerder in Johannesburg ontmoet hebben en later sluit er nog een Nederlands stel aan en gaan wij met 6 Hollanders en wederom onze Donald op safari. In het park rennen de impala's weer rond onze oren, maar verder zien we weinig. Wachten wordt wel beloond want na ongeveer 45 min. zien wij een groep zebra's en al snel daarna steekt er ineens een hele kudde buffels de weg over. Als echte rangers volgen wij de buffels zodat we ook deze even goed op de foto kunnen zetten. We zien later deze avond/middag nog een aantal olifanten waaronder 1 baby die zich heel goed verschuilen zodat er geen foto's van hem gemaakt kunnen worden. Tijd voor een snack en natuurlijk een biertje, in het kruger park. Dit vind plaats aan een rivier waar 2 nijlpaarden zwemmen en de baboons boven ons door de bomen slingeren. Na deze stop rijden wij door, komen onderweg nog wat schedels en karkassen tegen en gaan dan door naar de braai. De braai is in het kruger park we zitten in een soort van buiten restaurant maar dan op zijn Afrikaans, door de miezer deze avond vind de braai niet beneden aan het water plaats. Het eten is erg lekker en er is genoeg te kiezen voor iedereen! Meerdere alcoholische versnapering worden aangeboden en hier wordt ook rijkelijk gebruik van gemaakt. Na het eten rijden wij terug naar onze lodges, eigenlijk zonder verwachting om nog dieren te zien. Onderweg zien we veel springhazen en na een lange tijd stopt Donald abrupt de jeep en ligt er aan de rechterkant een giraf te slapen! De giraf werd van het felle licht wakker en ging snel weer staan, helaas geen slaapfoto voor ons. Aan de linkerkant zien we nog een hyena in de verte achter wat impala's aan rennen en dat brengt ons aan het einde van de 2e safari deze dag. Na een borreltje in de bar van het verblijf met onze safarigenoten gaan wij allemaal naar ons huisje toe.

Morgen is Chantal jarig, en hebben wij een hele leuke dag voor de boeg!

Ineke

Wat een mooi verslag weer.

Louwrien

Leuk om te lezen dat jullie het zo goed hebben. Groetjes en een dikke knuffel van Fay.

Diana En Rob

Het is echt super leuk om te lezen , zijn we er toch een beetje bij xxx mama en Rob .
P.S we kijken uit naar het volgende verhaal

Sandra

Wat een prachtige reis maken, je vergeet dit nooit meer. Geniet er nog van.

Jolanda

Kippenvel hè, als je die dieren tegen komt! Zo bijzonder!! Waar blijven de foto's??!